Wherein we discuss Geekbox.net and individual episodes of our various podcasts.

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 15th, 2010 @ 3:23pm

jinpei05 wrote:Not Chicago, unfortunately. There's a city statue preventing food being sold off trucks. :cry:
Remind me to never visit Chicago. That's half the fun of being in a big city!
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 15th, 2010 @ 3:26pm

kenzo wrote:
jinpei05 wrote:Not Chicago, unfortunately. There's a city statue preventing food being sold off trucks. :cry:
Remind me to never visit Chicago. That's half the fun of being in a big city!


How else are you going to have Hot Doug's gourmet dogs and Japanese hambagah at Mitsuwa??? :cry:
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 15th, 2010 @ 3:38pm

jinpei05 wrote:How else are you going to have Hot Doug's gourmet dogs and Japanese hambagah at Mitsuwa??? :cry:
Dude, there's a Mitsuwa like, 40 minutes away in San Jose. :lol: And they might not be gourmet anymore, but I live in the home of "Top Dog", which will do quite nicely for now.

I'm just kidding about not wanting to visit Chitown, btw.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 15th, 2010 @ 3:40pm

Again, the fact that you never had a gourmet dog at Hot Doug's with fries fried in duck fat across the street from the old Midway headquarters makes me weep... :cry:

Do they have Gabutto Burger at your Mitsuwa too???
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 15th, 2010 @ 3:45pm

jinpei05 wrote:Do they have Gabutto Burger at your Mitsuwa too???

I dunno... never been. :?

Why would you weep? We both have experiences the other lacks - that's just life. I don't weep for you because you've never been to Bryce Canyon or Devil's Post Pile (sorry - I'm making the safe assumption that you've never been to these places).
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 15th, 2010 @ 3:47pm

kenzo wrote:Why would you weep? We both have experiences the other lacks - that's just life. I don't weep for you because you've never been to Bryce Canyon or Devil's Post Pile (sorry - I'm making the safe assumption that you've never been to these places).


I haven't. And I weep because Hot Doug's is JUST THAT AWESOME. And Anthony Bourdain thinks so too.
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 15th, 2010 @ 3:53pm

jinpei05 wrote:I haven't. And I weep because Hot Doug's is JUST THAT AWESOME. And Anthony Bourdain thinks so too.
That guy's show is entertaining, but I don't put too much stock into his opinions of things. He's far too judgmental about stupid shit, and way too snobby. I have been to some of the places he's showcased in SF though, pretty legit.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 15th, 2010 @ 5:17pm

kenzo wrote:
jinpei05 wrote:I haven't. And I weep because Hot Doug's is JUST THAT AWESOME. And Anthony Bourdain thinks so too.
That guy's show is entertaining, but I don't put too much stock into his opinions of things. He's far too judgmental about stupid shit, and way too snobby. I have been to some of the places he's showcased in SF though, pretty legit.


You kinda contradicted yourself there...
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 15th, 2010 @ 5:35pm

jinpei05 wrote:
kenzo wrote:
jinpei05 wrote:I haven't. And I weep because Hot Doug's is JUST THAT AWESOME. And Anthony Bourdain thinks so too.
That guy's show is entertaining, but I don't put too much stock into his opinions of things. He's far too judgmental about stupid shit, and way too snobby. I have been to some of the places he's showcased in SF though, pretty legit.
You kinda contradicted yourself there...
Did I? I don't like the tone of his show sometimes, but he knows good food. And despite his snobbishness, I still find the show enjoyable. I don't see the contradiction.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby BEARinaMANSUIT » Sep 15th, 2010 @ 8:07pm

I want a hotdog, I want tacos, I'm hungry.
BEARinaMANSUIT
User avatar
 
Posts: 2605
Joined: Mar 14th, 2010 @ 12:06am
Location: Lakeside, California

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby lemon-fresh » Sep 16th, 2010 @ 8:54am

kenzo wrote:
jinpei05 wrote:
kenzo wrote:That guy's show is entertaining, but I don't put too much stock into his opinions of things. He's far too judgmental about stupid shit, and way too snobby. I have been to some of the places he's showcased in SF though, pretty legit.
You kinda contradicted yourself there...
Did I? I don't like the tone of his show sometimes, but he knows good food. And despite his snobbishness, I still find the show enjoyable. I don't see the contradiction.


Snobbish? Really? If we are talking about "no reservations" he comes across as extremely respectful given the plethora of odd foods he eats. Dood fucken loves goat head soup, mmmmmm eyeball.
lemon-fresh
User avatar
 
Posts: 3799
Joined: Apr 13th, 2009 @ 2:52pm
Location: Canada

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 16th, 2010 @ 9:15am

kenzo wrote:
jinpei05 wrote:
kenzo wrote:
jinpei05 wrote:I haven't. And I weep because Hot Doug's is JUST THAT AWESOME. And Anthony Bourdain thinks so too.
That guy's show is entertaining, but I don't put too much stock into his opinions of things. He's far too judgmental about stupid shit, and way too snobby. I have been to some of the places he's showcased in SF though, pretty legit.
You kinda contradicted yourself there...
Did I? I don't like the tone of his show sometimes, but he knows good food. And despite his snobbishness, I still find the show enjoyable. I don't see the contradiction.


You said you didn't put too much stock in his opinions, yet you liked the places you've been to that he recommended. That's the "kinda" contradiction.
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 16th, 2010 @ 11:56am

jinpei05 wrote:You said you didn't put too much stock in his opinions, yet you liked the places you've been to that he recommended. That's the "kinda" contradiction.
Nope.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 16th, 2010 @ 11:56am

kenzo wrote:
jinpei05 wrote:You said you didn't put too much stock in his opinions, yet you liked the places you've been to that he recommended. That's the "kinda" contradiction.
Nope.


You're blind.
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby Konanda » Sep 16th, 2010 @ 12:27pm

kenzo wrote:
jinpei05 wrote:You said you didn't put too much stock in his opinions, yet you liked the places you've been to that he recommended. That's the "kinda" contradiction.
Nope.


kenzo is right it's a logical fallacy to say that just because this man recommended a restaurant and kenzo enjoyed the food at said restaurant that means he has faith in his opinions. The two events (kenzo eating at the restaurant and the man's recommendation) are mutually exclusive of whether kenzo has faith in his opinion. This is because kenzo could have gone to said place by himself and concluded that the food there was enjoyable without ever hearing the recommendation this man has said and came to the same conclusion that it is enjoyable. The only way that the events would not be mutually exclusive is if kenzo went to said restaurant with the expectation it would be good because of this man's recommendation instead of just going to the restaurant to see what it tastes like without the expectation that it will be good. I cannot comment on kenzo's expectations and neither can you because we do not have that data so you are making the assumption that kenzo had the expectation it would be good. This however is only a fact that kenzo knows.
Get outta here, Thunder Tits!
Konanda
User avatar
 
Posts: 8802
Joined: Mar 25th, 2009 @ 3:52pm
Location: Midwestern Ontario, Canada

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 16th, 2010 @ 12:41pm

jinpei05 wrote:
kenzo wrote:
jinpei05 wrote:You said you didn't put too much stock in his opinions, yet you liked the places you've been to that he recommended. That's the "kinda" contradiction.
Nope.


You're blind.
Nope. I had 20/10 vision as a kid, though it's gone down a little to 20/15.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 16th, 2010 @ 1:14pm

Whatever.
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 16th, 2010 @ 1:18pm

jinpei05 wrote:Whatever.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby lemon-fresh » Sep 16th, 2010 @ 2:31pm

Konanda wrote:
kenzo wrote:
jinpei05 wrote:You said you didn't put too much stock in his opinions, yet you liked the places you've been to that he recommended. That's the "kinda" contradiction.
Nope.


kenzo is right it's a logical fallacy to say that just because this man recommended a restaurant and kenzo enjoyed the food at said restaurant that means he has faith in his opinions. The two events (kenzo eating at the restaurant and the man's recommendation) are mutually exclusive of whether kenzo has faith in his opinion. This is because kenzo could have gone to said place by himself and concluded that the food there was enjoyable without ever hearing the recommendation this man has said and came to the same conclusion that it is enjoyable. The only way that the events would not be mutually exclusive is if kenzo went to said restaurant with the expectation it would be good because of this man's recommendation instead of just going to the restaurant to see what it tastes like without the expectation that it will be good. I cannot comment on kenzo's expectations and neither can you because we do not have that data so you are making the assumption that kenzo had the expectation it would be good. This however is only a fact that kenzo knows.


At first I agreed with this but there are a couple issues with the reasoning...

1.
"This is because kenzo could have gone to said place by himself and concluded that the food there was enjoyable without ever hearing the recommendation this man has said and came to the same conclusion that it is enjoyable.... I cannot comment on kenzo's expectations and neither can you because we do not have that data so you are making the assumption that kenzo had the expectation it would be good. This however is only a fact that kenzo knows."

You are simply assuming that this is the case so your argument is also not necessarily valid.

2.

"I don't put too much stock into his opinions of things. "
"but he knows good food."
-Kenzo

So he agrees with his opinions/recommendations but doesn't put much "faith" in them...
lemon-fresh
User avatar
 
Posts: 3799
Joined: Apr 13th, 2009 @ 2:52pm
Location: Canada

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 16th, 2010 @ 2:48pm

lemon-fresh wrote:"I don't put too much stock into his opinions of things. "
"but he knows good food."
-Kenzo

So he agrees with his opinions/recommendations but doesn't put much "faith" in them...
You're making the assumption that when I say "things" I mean just "food." He is extremely opinionated, and spouts off on his opinions of things, not just food, all the time, and I don't agree with a lot of it. His irrational hate of all things vegetarian or organic, is just something I can't get behind. He makes value judgments about other people's cultures all the time that I would never make. There's no contradiction, you're just misinterpreting what I wrote.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby Konanda » Sep 16th, 2010 @ 3:30pm

lemon-fresh wrote:
Konanda wrote:
kenzo wrote:
jinpei05 wrote:You said you didn't put too much stock in his opinions, yet you liked the places you've been to that he recommended. That's the "kinda" contradiction.
Nope.


kenzo is right it's a logical fallacy to say that just because this man recommended a restaurant and kenzo enjoyed the food at said restaurant that means he has faith in his opinions. The two events (kenzo eating at the restaurant and the man's recommendation) are mutually exclusive of whether kenzo has faith in his opinion. This is because kenzo could have gone to said place by himself and concluded that the food there was enjoyable without ever hearing the recommendation this man has said and came to the same conclusion that it is enjoyable. The only way that the events would not be mutually exclusive is if kenzo went to said restaurant with the expectation it would be good because of this man's recommendation instead of just going to the restaurant to see what it tastes like without the expectation that it will be good. I cannot comment on kenzo's expectations and neither can you because we do not have that data so you are making the assumption that kenzo had the expectation it would be good. This however is only a fact that kenzo knows.


At first I agreed with this but there are a couple issues with the reasoning...

1.
"This is because kenzo could have gone to said place by himself and concluded that the food there was enjoyable without ever hearing the recommendation this man has said and came to the same conclusion that it is enjoyable.... I cannot comment on kenzo's expectations and neither can you because we do not have that data so you are making the assumption that kenzo had the expectation it would be good. This however is only a fact that kenzo knows."

You are simply assuming that this is the case so your argument is also not necessarily valid.



No I am saying until kenzo releases that data nobody here except kenzo can say with certainty whether that is a contradiction or not. It's possible jinpei was right but it's equally possible he is not. I never said jinpei was outright wrong just that it's equally possible he is wrong as he is right and since this data is something only kenzo knows than only kenzo can say definitively if jinpei was right or not and he said jinpei wasn't.

Also as kenzo has elaborated above it was a simple misinterpretation of what he had originally posted.
Get outta here, Thunder Tits!
Konanda
User avatar
 
Posts: 8802
Joined: Mar 25th, 2009 @ 3:52pm
Location: Midwestern Ontario, Canada

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby jinpei05 » Sep 16th, 2010 @ 3:36pm

This is old shit. Let's talk about new shit in the episode 83 thread!
jinpei05
Geekbox VIP
 
Posts: 8224
Joined: Mar 7th, 2009 @ 11:55pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby kenzo » Sep 16th, 2010 @ 3:55pm

jinpei05 wrote:This is old shit. Let's talk about new shit in the episode 83 thread!
Nope.
kenzo
User avatar
 
Posts: 26706
Joined: Apr 21st, 2009 @ 6:01pm

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby lemon-fresh » Sep 17th, 2010 @ 9:13am

kenzo wrote:
jinpei05 wrote:This is old shit. Let's talk about new shit in the episode 83 thread!
Nope.


Yup
;)
lemon-fresh
User avatar
 
Posts: 3799
Joined: Apr 13th, 2009 @ 2:52pm
Location: Canada

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby lemon-fresh » Sep 17th, 2010 @ 9:13am

Konanda wrote:No I am saying until kenzo releases that data nobody here except kenzo can say with certainty whether that is a contradiction or not. It's possible jinpei was right but it's equally possible he is not. I never said jinpei was outright wrong just that it's equally possible he is wrong as he is right and since this data is something only kenzo knows than only kenzo can say definitively if jinpei was right or not and he said jinpei wasn't.

Also as kenzo has elaborated above it was a simple misinterpretation of what he had originally posted.


Agreed.
lemon-fresh
User avatar
 
Posts: 3799
Joined: Apr 13th, 2009 @ 2:52pm
Location: Canada

Re: The Geekbox: Episode 82

Postby uppi17 » Sep 27th, 2010 @ 1:41am

kenzo wrote:
Konanda wrote:I'm suprised kenzo never picked up on this. You are slacking today kenzo.
The razz-face implied that he was admitting that British food isn't very notable or unique. So I didn't comment on it.


I'm quite proud that I managed to keep a thread going for four more pages through a comment that was completely tongue in cheek. It's a shame that I was on holiday last week so I wasn't able to see it unfold in real time.

I'd have thought that I was claiming Pizza to be a national dish of America would have shown that I was completely clueless about American food. And as someone reminded me about Creole food I've been proved totally, totally wrong.
uppi17
User avatar
 
Posts: 216
Joined: Mar 30th, 2009 @ 11:14am
Location: Old York

Amoxicilina Amk Medicine JustKa

Postby Justtect » Dec 29th, 2017 @ 1:58pm

Priligy Scadenza Buy Sildenafil 50mg Uk Name Brand Cialis cialis Acquistare Kamagra 25 Mg Viagra Estuvo Aqui Cialis E Propecia Generic Bentyl Website Pills Store <a href=http://costofcial.com>cialis</a> Shelf Life Keflex Sildenafil Citrate Tablets Canadian Pharmacy No Rx Needed Achat Cialis France http://costofcial.com - buy cialis Generic Levitra Online Pharmacy Drug Classification And Type On Amoxicillin
Justtect
 
Posts: 509
Joined: Oct 16th, 2017 @ 10:05am
Location: Greece

Previous
Forum Statistics

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

Options

Return to Site and Podcast Discussion

cron